מזל"טים עולים לכותרות יותר ויותר בשנים האחרונות. אותו מטוס זעיר ללא טייס שמשמש בדרך כלל לצרכי צבא, כגון ריגול ומעקב אחרי האויב וכנשק להשמדת מטרות מהאוויר, מכבב בקמפיינים רבים של ארגונים שיוצאים נגד הפרת הפרטיות שמעורבת בשימוש במזל"ט והאלימות חסרת ההבחנה. לפני כמה שבועות הקדישה סדרת הטלוויזיה הידועה סאות' פארק, פרק לנושא המזל"טים, בו אזרחי העיירה משתמשים לרעה ביכולות צילום הוידאו של המזל"ט בכדי לרגל אחרי שכניהם, מה שגורם למהומה גדולה.

 

ברנדון לגנק, קולנוען מברוקלין ושותף בחברת ההפקות Ghost Cow , יצר סרט קצר שיש מי שיגדיר כפורנו אומנותי רך. הסרטון צולם בעזרת מצלמה המחוברת למזל"ט ובו אנחנו נחשפים אל מיטב הנופים של מפרץ סן פרנסיסקו, צוקים על שפת ים, יערות, שדות, חוות, הרים ומה לא, בצילום מרהיב ואסתטי. בין הנוף העוצר נשימה רואים זוגות (לעיתים יותר מכך) המקיימים יחסי מין בפומבי. הם אמנם מצולמים ממרחק גדול יחסית אך ניתן להבחין בתנועות המשגל השונות. הזוגות שוכבים בשלל תנוחות וברקע מתנגן השיר “The Kink” של Taggart & Rosewood שתורם רבות לאווירה הפסטורלית.

הסרט רחוק מלהיות באמת סרט פורנו, כי הרעיון המרכזי בו הוא לא להראות סקס וריגוש מיני באופן בוטה כמו בפורנו, אלא לעורר מחשבה בנושאי טכנולוגיה, אובדן הפרטיות, חופש הביטוי והגבול הדק שעובר בין כל אלה.

מזל"ט עם מצלמה בשדה
Source: obertmandel/BigStock

ברנדון היוצר מסביר ש"רצינו לחקור את עניין הפרטיות של המין ושילוב המזל"ט, במסר של "עשו פורנו, לא מלחמה", עוד הוסיף "הרעיון היה לקחת נופים יפים ופשוט לשים אנשים ששוכבים".

ג'ון קרלוצ'י, שותפו לסרט של ברנדון אמר " רצינו להראות את הערך האומנותי של הפרספקטיבה הזו, של נקודת מבט של 'כל יודע'. צילמנו במקומות שלא ניתן לראות מהקרקע מה מתרחש כשרק צילום מהאוויר מאפשר תמונה מלאה של האירוע, לכן צילמנו עם מזל"ט"

השניים, ברנדון וג'ון שכרו שחקנים מקצועים, סטרייטים וגייז כאחד ומיקמו אותם באיזורים מבודדים יחסית, מחוץ לסן פרנסיסקו. אמנם השימוש בשחקנים מקצועיים ולא אנשים שנתפסו במקרה במצלמה מוציאה מעט מן העוקץ הסנסציוני לכאורה של הסרט, אבל נראה שהמסר עובר כך או כך.

קרלוצ'י השווה את הסרטון לסדרת הקומיקס "איפה אפי" שבו הצופה מנסה לאתר איפה הזוג הבא מתחבא בין הנופים, ולראות לפתע זוג ערום מתגפף בין נופים ירוקים או כחולים, מה שיוצר גם תחושת ציפייה וחיפוש.

לאורך יצירת הסרט היו אנשים שלא היו מרוצים מכך, למשל מקומיים שלא אהבו את הרעיון שמצלמים פורנו באיזור שלהם, "גברת ניגשה אלינו ואמרה, "אתה באמת מתכוון לצלם פורנו על החוף שלי? איפה שאני מטיילת עם הכלב והילד שלי?"

ישנם קטעים מסוימים שלא נכנסו לסרט במהלך העריכה מנסיבות של פרטיות, כמו למשל צילום בפרברים בו היוצרים חששו מהאשמות על פגיעה בפרטיות המקומיים. "באחד הקטעים שצולמו בשכונה שקטה, רואים משפחה מבלה בברביקיו בחצר שלה  כשבחצר הסמוכה זוג שחקנים מבצע את זממו" סיפר ברנדון.

לאתר של הפרוייקט לחץ כאן

 

 

 

תגובה אחת

השאר תגובה