אוליבר פרמריאלו, צלם בן 39 מרומא החליט לייצר פרויקט אמנות שמתעד את חיי המין של נשים וגברים בעלי מוגבלויות. הפרויקט, שסוקר את הזהות המינית של אלו שלא זוכים כמעט לייצוג בערוצי המדיה השונים, חושף תובנות מעניינות על סוגיית ההגדרה של זהות מינית ומגדרית ומאיר את המושגים יחסי מין, סקס ואינטימיות באור אחר. הדבר המעניין בפרויקט הזה, הוא העובדה שמוצג בו דימוי גוף שלא נראב בדרך כלל בפומבי. מה שיכול לעורר חוסר נוחות מסוימת מצפייה בהם, אך באופן מפתיע מתעוררת גם הזדהות, במיוחד בקרב כל מי שלא נחשב לדוגמן.

סקס מוכר – בעיקר אידיאולוגיות

עוד מראשית העידן המודרני ההבנה כי סקס מוכר חלחלה היטב למחוזות התודעה. האלמנט של הגוף הערום שחושף את מה שבני האדם דואגים להסתיר מייצר את המושג אינטימיות. ברגע שהאינטימיות עומדת מול המצלמה ונחשפת לעיניי כול, נוצרת אינטימיות עם הצופה, במיוחד כאשר מדובר על פרויקט אמנות.

הפרויקט, "אני אוהב אותך, אני גם" (I love you, me too) משתמש באלמנט הגוף הערום כדי לעורר מודעות לפלח שלם באוכלוסייה שסובל מנכויות. בפרויקט לא ניתן למצוא גוף ערום "פופולארי", כפי שרואים בטלוויזיה, בפרסומות, בפורנו וכדומה, מה שמדגיש שבמידה מסוימת את הסברה המטרידה שמי שאינו דוגמן, דינו כבעל מוגבלויות. אלה שסובלים מעודף משקל או אלו שלא מטפחים את השרירים שלהם והם – דינם להיות בחושך, מוחבאים ומבוישים. אבל באומץ רב נעמדים גמדים, חולי ניוון שרירים, קטועי גפיים ומשותקים ומטילים ספק גדול בהגדרת המושג יופי.

 

סמלי שירותים איש, אישה ונכים
Source: nicemonkey/BigStock

יש סקס אחר? הכירו את המגדר השלישי

פרמריאלו אמר בראיון לדיילי מייל הבריטי כי "הצגת הגוף העירום בפומבי מושכת את תשומת הלב של האנשים לבעיה החברתית, במיוחד כאשר זהויות ומצבים מיניים אחרים מוצגים בגלוי וחותרים כנגד הזהויות והסיטואציות המיניות המסורתיות".

הסיטואציות האינטימיות שמוצגות בפרויקט כוללות גם נשים וגם גברים, שלא נמצאים במקום המגדרי שלהם. באופן זה ניתן לראות את קיארה, אישה בת 29 שחולה במחלת עצם פריכה, מה שמקנה לה מראה של גמדה. היא מצולמת בעירום מלא יחד עם בן זוגה, ליד ארון הבגדים שלה ובעודה מצחצחת שיניים בתחתונים וחזייה. האופן הזקוף בו היא עומדת והביטחון הטבעי שלה בגופה, קורא תיגר על מה שבדרך כלל תחשוב התרבות המודרנית על גופה של קיארה, או על גופן של נשים רבות שרחוקות ממודל היופי הנכסף והבלתי אפשרי.

כמו כן, בין היתר, מוצגים בפרויקט גבר בן 51 בשם אנדרה וגבר בן 31 בשם טארק, ששניהם סובלים משיתוק מוחין מיום הולדתם. התמונות העירומות של שניהם לא דומות למודלים הגבריים האימתניים שאנו רגילים לראות, אך למרות זאת, התמונות מלמדות על רוך, רגש, עוצמה והזדהות גדולה שיוצרת למעשה כוח שיוצא מהם. התמונות המיניות שבפרויקט מלמדות על המלאכותיות של הגבריות והנשיות ודרך שימוש ב-"סקס אחר" נוצר מין שלישי שעושה שימוש בעין ביקורתית, לא רק על המושג יופי, אלא על מה זה בכלל להיות גבר או אישה, ואם בכלל יש "סקס מסורתי".

 

לכניסה לפרוייקט וצפייה בתמונות לחץ כאן

 

 

אין תגובות

השאר תגובה